TRÄDGÅRDEN



Brian vattnar rododendhron

Under det här avsnittet tänkte jag berätta lite mer allmänt om våra trädgårdsprojekt, hoppas jag kan bidra med lite tips till er som läser min blogg!



Här kommer några fina vinterbilder från trädgården:



Lillstugan i vinterskrud




Bilder tagna från det nya fönstret mot baksidan

Nu börjar det äntligen bli vår och et skjuter upp snödroppar, krokus och tulpanknoppar lite överallt, bilder kommer!

Vi har i dagarna (v. 10) täckt alla vintergröna växter samt rosor med säckväv eller fiberduk, vilket är viktigt för att de inte ska lurs av den starka vårsolen till att börja växa innan tjälen gått ur marken!
Då det kommit upp en hel del tulpanknoppar bredde vi lite fiberduk över marken ovanpå dem som skydd, och fäste med stenar. Tulpaner är tåliga, men i Roslagen som är en växtzon kallare än Stockholm kan man skynda på blomningen lite på det sättet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se