Hundspa

I morse bestämde jag mig för att det var dags för hundarnas regelbundna spa. (Med regelbundet menar jag sådär en 4 gånger per år, så det blir inte varje dag precis.) Förstår inte varför sådant som vi mäniskor betalar stora pengar för är så impopulärt i hundkretsar?!
Dagens kunder fick närmast bäras in i badrummet och höll därefter stadigt på "jag är så liten och sluta misshandla mig minen" under hela behandlingen. Lillan hotar med att ringa till DRIS, doggarnas rätt i samhället, men Maia som är lite snobbig tycker det är kul efteråt att gå runt och vara blank och lukta gott.
Sedan läste hon på Ebba von Sydows blogg att hon haft hemmaspa i söndags och då kändes det genast mycket mer rätt att gå på spa.
I vanliga fall använder de gulsåpa som schampo, det är lite återfettande, men det fanns inget hemma så då valde de Toni and Guy Insights colour rescue shampoo.
Som inpackning ville de ha Kerastase resistance age recharge, men det var slut så de fick nöja sig med Tigis Dumb Blonde reconstruktor. Man kan inte få allt!
Kloklippning och tandborstning ingick i behandlingen medan inpackningen verkade.

Här är de, nybadade och sura som citroner:


image90image91

Ska försöka göra mig lite mer populär senare och muta dem med promenad. Tydligen låg det ett stort skepp i hamnen här igår så vi ska gå ner och se om det finns kvar, Lillan hotar nu med att gå till sjöss för att slippa mig och mina schampon, men jag tror inte hon menar allvar faktiskt.
Vi måste bara kolla på världes bästa tvprogram, hem till gården, först!
Fick paket från eleven förra veckan, gud vad mycket söta saker de har på sin hemsida! Tyvärr var en produkt fel men jag fick behålla den som var fel och de skickade en ny, snacka om bra kundservice!
Har slagit in ett litet paket som jag ska ge till Lina när hon kommer ut nästa gång, själv fick jag en liten necessär från Longchamps av henne för någon vecka sedan som jag gått och suktat efter i evigheter.
Ska försöka komma igång med en recension av Göran Rystads bok om Karl XI nu, har försökt komma igång med det sedan i vintras, så nu är det banne mig dags att sätta igång! Ska bara göra något som känns roligare än att plugga, typ skura toaletten, först! Allt för att slippa undan...

Kommentarer
Postat av: Eddie

Åh vilka fina tjejer! Särskilt den svarta ;-) Hundspa? Inte dåligt, det måste jag säga till matte att jag också vill ha! Slick i hela ansiktet till er båda!!! Speciellt den svarta

2007-09-13 @ 21:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se