Lantliv

Idag var vi ute på morgonen,Viktor, Sara, Brian och jag och tog upp nät. Det var bara två små braxen i nätet så den ena fick komma tillbaka till sina fiskkompisar men den andra var skadad så den fick åka till fiskhimlen istället.
Sedan fiskade vi med kastspö i någon timme, Brian fick en liten aborre men annars var det inte mycket fisk.
Kan inte påstå att jag tycker det är jätteroligt att sitta i en båt och glo i timmar, roligare att bara vittja nät och åka hem.
Båtlivet är bäst i lagom doser.
Har världens skavsår från mina nya seglarskor så det var dock ändå ganska skönt att sitta och hänga i en båt.

På dagen fick vi för oss att plocka svamp, givetvis hällregnade det hela tiden, men så fort vi kom hem sprack det upp och blev sol. Har inte varit så genomsur på åratal, det blev en stor pöl på köksgolvet där jag hängde mina kläder när vi kom hem. Det var skönt att komma ut lite i skogen, hundarna älskar det och vi hittade några små ynkliga kantareller i alla fall.
Nu när det äntligen börjat komma lite regn kommer jag och vovsen att ägna oss åt seriös svampplockning ett tag framöver.

image106

Gjorde tidernas godaste Tiramisu när vi kom hem, åt som en galning, kolla in receptet på hemsidan! www.stenvreten.se

Kommentarer
Postat av: Pappa

när får vi se katten då?

2007-09-10 @ 13:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se