Ulriksdal Flower Show

image102

I lördags tog jag och Brian med oss vovvarna och åkte till Ulriksdals flower show. Inträdet och parkeringspriset var hutlöst, men det var dock ganska trevligt.
Maia var som vanligt överförtjust, hon älskar lite flottare tillställningar, Lillan ville mest bara bada i fontänen.
Lillan fick i alla fall tillfälle att använda sina nya rosa bajspåsar.
Det var ganska bra väder men ganska växlande, jag hade på mig min älskade gamla quiltade Barbour, känns lite konstigt så här tidigt på året. Ska det verkligen vara höst så här tidigt?
Älskar visserligen hösten men lite konstigt verkar det ju ändå.
Vi hade hoppats på att köpa lite växter men det fanns inte så mycket av den varan, däremot fick man en fruktansvärt tantcool påse från damernas värld när man köpte tidningen. Ska använda den tills den faller i småbitar tänkte jag.

image83

Redan på parkeringen fick hundarna beröm för sina rosetter som de hade på sig dagen till ära, Lillan rosa och Maia lila. Det var killen som tog betalt för parkeringen som tyckte de var fina och Maia tyckte han var en väldigt stilig ung man, hon är svag för smicker. Hon skulle egentligen ha gått på date med Eddie som hon är kär i, men han skulle träffa sin andra hundtjej i Västerås, så han fick kalla tassen av Maia.
Efter att ha varit lite stökiga i början, de är ganska befriade från uppfostran, gick det riktigt bra, inga hundslagsmål eller dylikt, de gick snällt med oss och var bara nyfikna på andra vovvar. Alla tyckte de var så söta.
Vi åt lammkorv med tzatsiki, hundarna fick dela en men brödet passade inte herrskapet, de gillar korv bättre.
Sedan satte vi dem i bilen ett tag och gick på en guidad tur inne på slottet. Var lång kö men klart värt det, vardagsrummet var en tidig 1900-tals designerdröm av bla Carl Malmsten och Milles.
Vi hade tänkt gå på utställningen om kungliga brudbuketter i Orangeriet men det var så otroligt lång kö så vi skippade det och åkte hemåt.
Skulle ha pluggat hela helgen men det verkar inte riktigt bli så. Som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se