VARDAGSRUMMET

Om någon nu minns det så lade jag upp lite bilder i vintras på hur vi renoverade vardagsrummet. Nu börjar det äntligen bli klart så här kommer ett par bilder på det färdiga (nästan) resultatet. Fönstret blev väldigt lyckat tycker jag, vi har jättefin utsikt från det och det blir nästan som en tv fast ur verkligheten, där man kan sitta o titta på alla djur som rör sig på tomten. Har sett rävar, katter alla sorters fåglar man kan tänka sig, människor, grävlingar, hundar o s v därute.
Reality tv a la Gräddö!

image103

Sofforna är gamla klippansoffor som vi fått av AnnSofie och Hannes, vänner och grannar.
De hade dels ett gräsligt jeansöverdrag och dels snygga vita överdrag att välja mellan, men vitt är inte ett alternativ när man har hundar i möblerna så jag färgade om de vita till mörkbrunt. Blev rätt bra, en aning flammigt bara, ett hett tips är att spänna fast tyget när det är nyfärgat och blött så det får torka direkt på soffan, annars blir färgen jätteflammig och ful. Köpte lite kuddar från Home, Village och Indiska. 50-talsbordet med mosaik är ett av Brians gamla loppisfynd.

image105

Stolen köpte jag på auktion i somras för en femtiolapp, fulsnygg liksom. Ska köpa en vit lammfäll att ha över stolsryggen så blir det nog mysigt att sitta där och läsa under mörka höstkvällar.
Lampan är en gammal lampa med ny skärm från Marimekko, hittade den på Akeba i Norrtälje, en jättebra affär men inte så billig precis.

image104



Kommentarer
Postat av: Karro

Måste bara skriva och säga att det är världens mysigaste vardagsrum! Det finns inget bättre än en morgonpromenad och sen frukost i Stenvretens vardagsrum. Samtidigt som tittar på Våra bästa år eller Glamour =D

2007-09-13 @ 21:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se