HUND, HÄST, KATT OCH ANDRA DJUR

HÄSTAR

image44

På tävling med Gay Knight som tyvärr inte finns längre



Här är älsklingpojken Happy Moon även kallad Mumskin, Pupsy och div annat som tyvärr inte heller finns mer.
Stor och maffig, 174cm i mankhöjd. På bilden till vänster har han sina paddar från Back on Track på sig, dem kan jag verkligen rekommendera, otroligt bra istället för en massa kladd med liniment. De innehåller en kinesisk lera som värmer jämt och inte för varmt. Jag provar alltid sådana produkter på mig själv innan jag använder dem på djuren och det var nära att jag behöll dem själv!


BILBO



Här är ponnyn, myten, legenden: Connemaraponnyn Bilbo, Den flygande köttbullen! Här med sin fodervärd Moa och hennes mamma nu i somras, samt vit hästkompis. Bilbo är född 1982 e Cliften Wind u Brolötens Kristall e Lanbay Inver och har reg.nmr 32282/82. Honom köpte jag 1990 och det var min första häst. Han är 25 år nu, men fräsch, frisk och lika istadig som vanligt.


HUNDAR
Våra hundar Maia och Lillan som jag berättat om tidigare är födda 1999 och 2001 av vår gamla hund, schabradoren Niki, som gick bort förra året 13 år gammal. Hon var världens finaste hund.



Niki i ca 8-10 års åldern



Niki med sina valpar 1999 och en liten Maia i gräset



Lillan och moderskeppet Niki i januari förra året, bara ett par veckor innan tanten gick bort. Pigg, frisk och stark hela livet!

FÅGLAR



Här är en av våra gamla hönapönor, hon heter Agda (som alla våra höns). Det är jätteroligt att ha dem och äggen är otroligt mycket godare än köpeägg, men tyvärr har vi haft rätt så mycket problem med räv som tagit hönsen och smittat hundarna med rävskabb. Hemsk sjukdom, det är inte lätt att vara en liten räv. Just nu verkar det dock inte finnas så mycket räv och de som finns verkar friska, så det blir nog höns igen snart!




Eller ankor, de är väldigt charmiga och lägger ägg som jag tycker är godare än hönsägg. De värper dock bara en begränsad period på våren, men den som väntar på något gott... De är ganska grisiga och de vill kunna bada, så det är lite mer skötsel med dem än med höns. När vi köpt ankungar har vi haft dem i badrummet tills de har blivit stora nog att hänga med hönsen. Då har vi lagt duschmunstycket på golvet och satt på vattnet svagt åt ankorna. De blir jätteglada och springer runt och duschar och skvätter vatten. Finns inget gulligare än ljudet av deras plattfötter när de springer runt på ett blött golv!


Kommentarer
Postat av: Karro

Vilka fiiiiiiiiiiina kort! Synd bara att bilban inte är med, mannen myten legenden =) Men jag får maila de jag har! Kramen

2007-03-15 @ 08:42:09
Postat av: Moa

Kul att du lade in kortet från i somras!
Fina bilder!

2007-03-27 @ 22:18:55
Postat av: Moa

Kul att du lade in kortet från i somras!
Fina bilder!

2007-03-27 @ 22:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se