VI PÅ STENVRETEN

Stenvreten

Hej alla ni som läser min blogg, tänkte passa på att presentera mig själv lite! Jag kommer från Stockholm, Birkastan, men bor sedan ca 8 år tillbaka på familjens gård sedan tre generationer, Stenvreten i Roslagen.

Mina föräldrar, min bror och jag äger stället tillsammans men jag och min sambo sedan tio år, Brian, är de enda som bor här permanent. Brian är 33 år och kommer från början från Kaliforninen, så bloggen kommer nog att handla lite om våra resor dit också. Han är världens snyggaste och snällaste. Mina föräldrar Barbro och Roland är här en del på sommaren men min bror Gabriel och hans rottweiler Balder är här ganska ofta. Gabriel är 24 år, lång och snygg, pluggar juridik och bor i Birkastan. Han är singel också, så hör gärna av er så berättar jag mer om honom...
Tyvärr alla singeltjejer därute, Gabbe är numera upptagen, Josefin är hans nya ägare.



Vi har två hundar, Maia och Lillan som är egna uppfödningar och därmed halvsyskon, samt herrn i huset, katten Måns. Maia är schabrador och Lillan är schabrador/tervueren och en lyckad tjuvparning. Måns är stor, tjock och bondkatt. Tidigare har jag haft hästar under många år, men just nu har jag bara min lilla förstaponny som är utlånad. Själv går jag på ridskola just nu och tycker det är ganska lagom. Vi har också haft får, höns och ankor men just nu vill vi vara fria att göra lite annat än att passa djur hela tiden. Börjar dock att bli lite sugen på höns igen, vi får väl se, fortsättning följer...



Jag studerar på Stockholms universitet för en fil.mag i historia, konstvetenskap och etnologi. Tidigare har jag jobbat som undersköterska, ridlärare och servitris. Just nu jobbar jag extra på Arlanda i check in.

Min blogg kommer att handla om allt möjligt som jag tycker är roligt, men kommer i första hand att koncentrera sig till livet här på gården, såsom fester, trädgården, huset, djuren o dyl. Mode också förstås!

Vill också presentera de av våra vänner som vi umgås mest med, då de säkert kommer att dyka upp i bloggen senare.

Lina är en gammal hästkompis och syster till en gammal skolkompis till mig. Hon är här ganska ofta och har en kungspudel som heter Omme. Omme gillar att rida på folk hela tiden, så han går under namnet "Kramhund".

Oskar är Gabriels kompis och Linas ex. Han tycker inte så mycket om djur, så han har ju verkligen valt rätt umgänge.

(Lina och Oskar)

Karolin (Karro) är bördig från Gräddö som byn där jag bor heter, har varit här sedan hon var liten och känns lite som en lillasyster. Karro har en "pojköppenvän" (fritt för tolkning) som heter Frank och bor i Hamburg. Karro bor i Västerås men mammsen Britte bor kvar i byn. Karros Flat coated retriever heter Eddie.



Cecilia (Cissi) bor i Gävle men bodde här förut, hon började som en hästkompis fast nu är vi mer "riktiga" kompisar. Cissi är Maias favorit. Hennes föräldrar bor också i byn.



Det var en lång introduktion, men nu är den äntligen slut... Hoppas ni kommer att tycka om min lilla blogg!

Kommentarer
Postat av: Hannele

Här är det ingen snö längre...

2007-06-01 @ 19:39:49
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se