Plugghäst

image226

Har, kors i taket osv, pluggat i flera timmar nu, snart klar med andra recensionen av mina fyra avhandlingar om 1600-talet som jag ska göra. Det är allt jag har kvar för att bli färdig med magisterkursen i historia så det känns nästan lite vemodigt! Det händer ca två gånger per år att jag får riktigt pluggflyt istället för att försöka maska undan hela tiden, så det gäller att passa på då!
Bilden ovan är på Linnés plugghäst, en stol han använde som studiestol och kateder, vilken nu återuppstått via ett möbelföretag som tror att det är framtidens melodi inom den svenska formgivningen, ergonomisk och allt.  Historien upprepar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se