Briggen Gerda !

image93

För att blidka hundarna efter deras bad och för att undkomma pluggandet gick vi ner till hamnen för att kolla om skeppet som Brian sett igår var kvar. Vi skulle ha gått ner igår men det var så otroligt dåligt väder och åskade rejält. Tack och lov klarade sig datorn och tvn fast det sprakade i ledningarna ett par gånger innan jag hann stänga av allt.
Hur som helst så var båten kvar och världen är liten, för det var Gerda, Karro och jag såg samma båt när vi var i Öregrund på vår utflykt!
En granne som var där nere berättade att hans telefonjack hade gått sönder igår av åskan, förra året när åskan slog ner i telefonstolpen utanför oss lyckades Gabbes laptop och modemet paja så man vill ju helst inte att det ska hända igen om man säger så...
Hur som helst så skulle skeppet gå precis när jag kom så vi stannade o tittade när det åkte iväg, tyvärr bara för motor, hade varit maffigt om det hade gått för segel.

image94

Lillan bestämde sig som tur var för att inte gå till sjöss ändå, trots vanvården hemma med spa och annat tror hon inte att sjön är något för henne ändå, hundar ska vara på land enligt Lillan. De träffade söta lilla Leo på vägen ner och lekte en stund med honom.

image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se