Necessär

Tänkte med jämna mellanrum göra som Sofie Fahrman gör i sin fredagsbilaga och lägga ut lite bilder på vad jag har i mina väskor eller necessärer, lite tips på smink som jag tycker är bra och söta småsaker som kan vara kul att ha i sin väska.
Först ut kommer min badrumsnecessär, den är inte sprängfylld utan innnehåller mest det smink jag använder dagligen. Jag använder inte så mycket smink men alltid av bra kvalitét, då jag har känslig hy och det dessutom nästan alltid blir mycket mer lyckat med lite dyrare smink. Om det inte är något särskilt tillfälle då man vill sminka sig extra, tänk på att less faktiskt är moore! Det är viktigt att satsa på en bra hudvård så hyn hålls fin, vilket gör att man inte behöver spackla på så mycket!
Passa på när varuhusen erbjuder minisminkningar hos de bättre märkena och be då om prover så du kan prova dig fram till vad som är bäst för dig samtidigt som du får hjälp av ett proffs!

image138

Necessär: Longchamp, den lite större av två storlekar, finns på NK för ca 300kr
Underlagscréme: Clarins Truly Matte Foundation nmr 03
Nagellack: Wild and Crazy nmr w218, köpt på Longs i USA för en dollar
Läppglans: Colour Quench lip balm nmr 03, Clarins och Juicy Tubes Menthe, Lancome
Concealer: Touche Éclat, YSL nmr 2
Mascara: Diorshow, svart
Parfym: YSL Baby Doll
Clarins Instant Light Complexion Perfektor, transparant kräm som ger ett lätt rosigt skimmer
Rouge: Face Stockholm, Vision Rougeborste: Estee Lauder
Sminkborttagningsmedel: Clarins Gentle Eye Make-Up Remover



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se