Uppsala

I lördags åkte vi till Uppsala för att fördriva dagen. Man kan inte åka dit för många gånger, shoppingen är inte världsbäst men det är en vacker stad med mycket att se på. Dessutom finns en av mina favoritaffärer där, Mamsell K. Det är egentligen något av en turistfälla, ligger nedanför domkyrkan, men det är en otroligt söt affär ändå. Där finns blandade saker som godis, antikviteter, doftljus, "turistskräp" och mycket annat. Missa inte ett besök där om du har vägarna förbi!

image119

image122

Hittade ett väldigt fint förkläde där, lite översött kanske men ändå...

image123

Vi kom iväg lite sent men hann med domkyrkan, kungagravarna och en liten tur på stan. Gustavianum och Karolina Rediviva, Silverbibeln och Universitetet har jag varit på innan så det gjorde inte så mycket att det inte hanns med, men nästa gång ska jag gå Pelle Svanslöspromenaden och jag tänker inte skämmas över att jag är vuxen utan barn med mig, Pelle är världens bästa!


image124



image125

Jag och brorsan vid kungagravarna

image126

Kommentarer
Postat av: Karro o Britte


Köpte du förklädet?!? Det var ju jäääätte gulligt =)

2007-09-13 @ 21:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se