Cirkus Wictoria



Här kommer lite cirkusbilder från lördagens föreställning. Det blev jag, Sara, Viola, Elin och hennes pappa som gick. Gymnasterna överst är en stulen bild från cirkusens hemsida men hon skadade sig tidigt i programmet så de utgick, varpå de som hade numret efter inte var klara utan det blev lite kalabalik med springade människor och djur utanför tältet. Kameler, lamadjur och hästar skulle in på uppvisning och kamelerna var lite uppspelta förmodligen för att de blev lite stressade in då det blev så bråttom och bockade runt så att en av dem nästan på väg att braka ut i publiken. Det hade blivit rätt så effektfullt tror jag. Alla djuren stod i hagar och smaskade gräs när vi kom dit och var tjocka och nöjda med tillvaron vilket var en lättnad då jag verkligen älskar cirkus men är lite orolig innan jag ska gå på sådana att inte djuren ska må bra, vill verkligen inte vara med och betala pengar för sådant, men här verkade alla glada. Det är ju tack och lov väldigt hårda djurskyddsregler i Sverige så man kan ju tänka sig att cirkusdjur kontrolleras av myndigheterna då och då. Värre då för alla djur som står och svälter i någon hage någonstans där ingen märker något. Hur som helst var det kul, lilla Viola var helt faschinerad och red på en liten minishettis i pausen. Jag hade gärna ridit på kamelerna men det känns ju lite dumt att som vuxen ställa sig i kö med alla barnen till ponnyridningen så det fick vara.

Kommentarer
Postat av: rebecca

Åh va mysigt ni verkar ha haft det! Cirkus är roliga :)

2009-07-26 @ 23:05:18
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Helena

Godmorgon! Vad mycket kul saker du har varit på den sista tiden. Cirkus var evigheter sedan som jag var på.Hoppas att du får en fin start på veckan!

2009-07-27 @ 10:39:51
URL: http://beverlyhills.blogg.se/
Postat av: malinm.se - en smart brunett!

Härligt med cirkus :)

2009-07-27 @ 11:01:52
URL: http://malinm.se
Postat av: Ida

Gud va länge sen det var jag var på cirkus!

2009-07-27 @ 13:09:14
URL: http://festizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Jag har placerat min blogg i Norrtälje på bloggkartan.se Bloggtoppen.se